סמל ראשון אלון ברקה

תאריך לידה: 19-10-1981 תאריך פטירה: 28-06-2002
בן ויקטוריה ומאיר חטיבת גבעתי נפל ביום י"ח בתמוז תשס"ב (28.06.2002) בן 21 בנופלו מקום מנוחתו בית העלמין הצבאי רעננה
אלון ברקה

אלון ברקה נולד ביום כ"ב בתשרי תשמ"ב (19.10.1981) בבת ים. אח לעופר ולאורית. בהיותו בן ארבע עברה המשפחה לרעננה. אלון החל את לימודיו בבית-הספר היסודי 'היובל', המשיך לימודיו בחטיבת-הביניים 'השרון' ובתיכון 'אוסטרובסקי' ברעננה, בו סיים בהצטיינות את המגמה הריאלית.

"אלון למד אצלנו ב'אוסטרובסקי' בכיתה המשולבת," סיפר מנהל בית-הספר. "כיתת החכמים קראו לה. כולם הצטיינו שם בכל המקצועות. למד 14 שעות פיזיקה וכימיה, ועוד 8 שעות מתימטיקה, ויחד עם זאת קיבל ציונים טובים גם בחיבור, בתנ"ך ובשאר המקצועות ההומניים." נוסף ללימודים היה אלון חניך ומדריך בתנועת הנוער 'המחנות העולים'.

אלון אהב לחיות. אלון אהב ים, מוסיקה, טיולים והרפתקאות – בנג'י, דהירה על טרקטורונים, טיפוס על קירות ואפילו סקי.

עוד בהיותו ילד כשטייל עם בני משפחתו במסלולים ארוכים וקשים להליכה, היה מדריך הטיול שולח אותו כ"סייר" לפני הקבוצה. אלון אב מחשבים, אהב את משפחתו, אהב את חבריו, אהב ללמוד. אהב כל כך הרבה ורבים הדברים שהספיק לעשות, יחסית לשנות חייו המועטות, אך חסר לו זמן לעשות את כל הדברים שאהב ובמותו, כה הרבה עוד חיכה לו ולא ימומש עוד לעולם.

בחודש מרס 2000 התגייס אלון לצה"ל וכפי ששאף, החל במסלול הלוחם בחטיבת 'גבעתי'. בעת שירותו הצבאי שבו ובאו לידי ביטוי כל אותן תכונות שאלון הצטיין בהן – החוסן, הכושר הגופני המדהים, המסירות והנאמנות לחברים. הוא השקיע את כל-כולו בצבא. אלון עבר קורס קשר מתקדם, קורס מ"כים, קורס סמלים וקורס מש"קי טילים. את מרבית שירותו עשה בלב אוכלוסייה עוינת, בגבול ישראל-מצרים וברצועת עזה.

מפקד הגדוד שבו שירת אלון, סא"ל ארז כ"ץ: "אלון רצה להיות הלוחם הכי קרבי שאפשר, היה גאה בתפקידו ושאף לתרום ככל יכולתו לחברים בפרט, לפלוגה ולצבא ההגנה לישראל בכלל. אלון התנדב תמיד לכל משימה ופעילות מבצעית, על אף הסיכונים הקשים. מפקדיו של אלון וחיילי היחידה אהבו אותו מאוד והעריכו את עבודתו. אלון היה חייל שקט, איכותי, כזה שאפשר לסמוך עליו, ושימש בהתנהגותו דוגמה ומופת לחבריו."

אלון הקדיש את חופשותיו הקצרות בעיקר לחבריו הרבים. היה מגיע הביתה ביום חמישי לאחר אימון מפרך, מתקלח בזריזות וממהר לחבריו, לבילוי בים, בסרט או בדיסקוטק. בזמן שנותר לו עסק בספורט, ובתקשור עם החברים דרך האינטרנט. "כל חופשה של אלון היתה מירוץ מטורף נגד הזמן. הוא היה חייב להספיק הכל, שיהיה מה לספר לחבר'ה ביום ראשון," סיפרו החברים.

מדי פעם היה אלון מצטרף לאחד מחבריו, שעסק בהדרכת תלמידי תיכון לקראת הגיוס. היה מגיע לבית-הספר 'אוסטרובסקי' במדי 'גבעתי' ומרתק אליו את התלמידים בסיפורים על השירות הקרבי בכלל, ועל חטיבת 'גבעתי' בפרט. אלון ראה בביקורים אלה בבית-הספר האהוב עליו מעין שליחות, המשלימה את שירותו הצבאי.

ביום י"ח בתמוז תשס"ב (28.6.2002) נהרג סמ"ר אלון ברקה בתאונת-דרכים בצומת רנטיס, ליד שוהם. בן עשרים-ואחת היה בנופלו. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי ברעננה. הותיר אחריו הורים, אח ואחות.

יהי זכרו ברוך.

memor