סמל ראשון רז אבר

תאריך לידה: 08-10-1976 תאריך פטירה: 25-06-1997
בן שרון ובריין חטיבת הצנחנים נפל ביום כ' בסיון תשנ"ז (25.06.1997) בן 21 בנופלו מקום מנוחתו בית העלמין אלפי מנשה (חלקה צבאית)
רז אבר

רז אבר נולד ביום י"ד בתשרי תשל"ז (8.10.1976) בערד. הבן השלישי במשפחה, אח לגיא, גלית ורועי.

רז החל את לימודיו בבית הספר "עופרים" שבערד. בסיום כיתה ד' עברה משפחתו להתגורר באלפי מנשה, שם המשיך רז את לימודיו בבית הספר היסודי "צופי שרון" ובחטיבת הביניים "חצב". את לימודיו סיים בתיכון "אוסטרובסקי" שברעננה.

רז היה חכם, נבון ופיקח, אך לא אהב ללמוד. אמו מספרת כי הייתה לו מחברת אחת לכל המקצועות וכי לא היה מקשיב בשיעור, אך כאשר שאלה אותו המורה שאלה על החומר, ידע תמיד את התשובה. לימים, כאשר היה בצבא, החליט להשלים בגרות במתמטיקה וביקש מהוריו עזרה במימון הלימודים. הוריו הציעו לשלם את הסכום במלואו, אך רז סירב ואמר כי אם לא ישלם בעצמו, לא תהיה לו מוטיבציה לעמוד במשימה. ואכן, רז מימש את תכניתו, ניגש לבחינה והוציא ציון גבוה מאוד.

רז היה רוכב אופניים מחונן. אהבתו לרכיבה החלה כאשר היה בכיתה ו', אז הצטרף לדוושנים של אלפי מנשה. חלומו הגדול היה להשתתף ולנצח ב"טור דה פראנס". כילד היה קטן וצנום ולא בקלות נמצאה לו שלדה שתתאים למידותיו. לימים גדל וצמח, ורכב על שלדה בגודל חמישים ותשעה סנטימטר, שעמה הוביל מירוצים רבים. בשנת 1990 זכה בגביע המדינה.

בשנת 1991 הצטרף רז לנבחרת ישראל באופניים והגיע להישגים גבוהים מאוד. הוא זכה בפרסים רבים, ואף נשלח פעמיים לתחרויות בגרמניה מטעם נבחרת ישראל. במהלך השנים שבהן היה חבר בנבחרת הטביע את חותמו על ענף האופניים בכלל, ועל קבוצתו מאלפי מנשה בפרט. היה מנהיג טבעי לקבוצה ובעל יכולת ביצוע גבוהה במיוחד. במסגרת הרכיבה פגש את רנן ערמון והשניים הפכו לחברים טובים, אחים של ממש, טיילו הרבה ביחד וחלקו חוויות משותפות.

לפני הצבא נסע רז עם אחיו גיא לצרפת, לבית הספר לנהיגה, והצטיין בתרגילים המסובכים שביצע.

רז היה מופנם מאוד, שקט, ועם לב רחב. הוא היה "אוסף" את הילדים שלא היו להם חברים, פורס עליהם את חסותו, ומשמש להם חברה, כדי שלא יהיו לבד. חבריו מעידים כי ידע לפרגן והיה חבר טוב. הוא היה אדם רגוע מאוד, ואי אפשר היה לריב אתו.

לרז היה חוש הומור מפותח. הוא היה מספר בדיחות בסבר פנים רציני, וכולם היו מתפקעים מצחוק. היה חביב הבנות, ובמהלך השנים היו לו חברות רבות.

רז אהב מאוד לשחות (ידע לשחות לפני שידע ללכת). הוא אהב אופנועים והתחרה באופנועי שטח. אהב מאוד לטייל, אהב לאכול ואהב לבשל.

ב-30.3.1995 התגייס רז לצה"ל, לפלוגת חה"נ בחטיבת הצנחנים, והתקבל לפלס"ר (פלוגת הסיור) של חיל הרגלים. הוא החל במסלול ההכשרה המפרך, אך עקב בעיות בברכיים נאלץ לפרוש. רז התקשה לקבל את עובדת עזיבתו את הפלס"ר, אך לבסוף השלים עם רוע הגזרה והשתלב בפלוגת ההנדסה החטיבתית בתפקיד צלם.

רז נפל בעת מילוי תפקידו ביום כ' בסיוון תשנ"ז (25.6.1997) בתאונת דרכים שאירעה בכביש עמיעד-קדרים, בעת שצוות הצילום שעמו נמנה עשה דרכו חזרה מצילום תרגיל בגבול לבנון, במצפה "עדי" ובמוצבים בצפון. בתאונה נהרג גם חברו לצוות, סמל טל אלקים.

רז היה בן עשרים ואחת בנופלו. הוא הובא למנוחות בחלקה הצבאית בבית העלמין באלפי מנשה. הותיר הורים, שני אחים ואחות. לאחר נפילתו הועלה לדרגת סמל-ראשון.

 

יהי זכרו ברוך.

 

memor